Definiția codului de probleme P2003
Pagina 1 din 1
Definiția codului de probleme P2003
P2003 este un cod de diagnostic generic (DTC) care indică o defecțiune a filtrului de particule diesel.
Acest cod este identic cu codul P2002, cu excepția faptului că P2002 este pentru banca 1.
Ce înseamnă codul P2003?
Codul P2003 înseamnă că eficiența filtrului de particule diesel a scăzut sub pragul indicat pentru banca 2. ECU monitorizează îndeaproape filtrul de particule diesel și eficiența acestuia, iar când acesta se situează sub limita preconizată, este aprins martorul din bord. Martorul motorului va fi afișat pe tabloul de bord și va rămâne până la reparație sau funcționare normală. P2003 nu trebuie lăsat neobservat.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Ce provoacă codul P2003?
-Filtru DPF defect, deteriorat sau înfundat
-Senzorul de presiune de evacuare este defect
-Conducerea la viteză mică pentru o perioadă lungă de timp
-Conținut excesiv de sulf în combustibil
Care sunt simptomele codului P2003?
-Verificați dacă martorul motorului este prezent
-Viteza limitată și performanța motorului dacă modul limp este activat
-Economie de combustibil proastă
Cum diagnostică un mecanic codul P2003?
Tehnicienii calificați vor începe folosind un instrument de scanare pentru a accesa toate codurile stocate în ECU.
Tehnicienii vor observa codurile prezente și orice date cadru asociate acestora.
Ulterior toate codurile vor fi șterse.
Un test lung de viteză la autostradă se face pentru a arde particulele găsite în filtrul DPF.
Dacă codul reapare, se va efectua o inspecție vizuală pentru orice dauna adusa DPFului sau cablajului.
Greșeli frecvente la diagnosticarea codului P2003
Greșelile sunt ușor de făcut atunci când etapele de diagnostic nu sunt finalizate în ordinea corectă.
O greșeală obișnuită este înlocuirea DPF atunci când nu a fost suficient condus cu viteza pe autostradă pentru a regenera manual filtru.
Cât de grav este codul P2003?
Dacă nu se face nimic pentru a repara codul P2003 persistent, ECU va pune vehiculul în modul limp. Acest mod limitează viteza maximă și reduce considerabil puterea motorului pentru a-l proteja. Modul Limp poate fi problematic când ești plecat de acasă.
Ce reparații pot repara codul P2003?
-Filtru de particule diesel (DPF) înlocuit sau înfundat
-Inlocuirea senzorului de presiune de evacuare
-Înlocuirea combustibilului
Acest cod este identic cu codul P2002, cu excepția faptului că P2002 este pentru banca 1.
Ce înseamnă codul P2003?
Codul P2003 înseamnă că eficiența filtrului de particule diesel a scăzut sub pragul indicat pentru banca 2. ECU monitorizează îndeaproape filtrul de particule diesel și eficiența acestuia, iar când acesta se situează sub limita preconizată, este aprins martorul din bord. Martorul motorului va fi afișat pe tabloul de bord și va rămâne până la reparație sau funcționare normală. P2003 nu trebuie lăsat neobservat.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Ce provoacă codul P2003?
-Filtru DPF defect, deteriorat sau înfundat
-Senzorul de presiune de evacuare este defect
-Conducerea la viteză mică pentru o perioadă lungă de timp
-Conținut excesiv de sulf în combustibil
Care sunt simptomele codului P2003?
-Verificați dacă martorul motorului este prezent
-Viteza limitată și performanța motorului dacă modul limp este activat
-Economie de combustibil proastă
Cum diagnostică un mecanic codul P2003?
Tehnicienii calificați vor începe folosind un instrument de scanare pentru a accesa toate codurile stocate în ECU.
Tehnicienii vor observa codurile prezente și orice date cadru asociate acestora.
Ulterior toate codurile vor fi șterse.
Un test lung de viteză la autostradă se face pentru a arde particulele găsite în filtrul DPF.
Dacă codul reapare, se va efectua o inspecție vizuală pentru orice dauna adusa DPFului sau cablajului.
Greșeli frecvente la diagnosticarea codului P2003
Greșelile sunt ușor de făcut atunci când etapele de diagnostic nu sunt finalizate în ordinea corectă.
O greșeală obișnuită este înlocuirea DPF atunci când nu a fost suficient condus cu viteza pe autostradă pentru a regenera manual filtru.
Cât de grav este codul P2003?
Dacă nu se face nimic pentru a repara codul P2003 persistent, ECU va pune vehiculul în modul limp. Acest mod limitează viteza maximă și reduce considerabil puterea motorului pentru a-l proteja. Modul Limp poate fi problematic când ești plecat de acasă.
Ce reparații pot repara codul P2003?
-Filtru de particule diesel (DPF) înlocuit sau înfundat
-Inlocuirea senzorului de presiune de evacuare
-Înlocuirea combustibilului
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum