Forum Hyundai Tucson Club Romania
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP

3 participanți

In jos

Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP Empty Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP

Mesaj Scris de Nino Niconne Sam Mai 07, 2022 8:55 pm



Salutare prieteni!Azi va prezint acest tutorial cu montarea unui colector vapori de ulei la motorul de 1.7 crdi 116 cv.Acest colector,numit si oil catch can sau oil catch tank,este foarte usor de montat.Important este sa detectam acel furtun care reintroduce gazele in admisie.De obicei se gaseste intre carter si furtunul de adminie aer.
Nu la toate modelele se gasesc in acelasi loc.De ajuns sa detectati valva PCV pentru a gasi acest furtun.
Costul nu este foarte mare,cativa euro(circa 40 euro am dat eu dar gasiti si mai ieftin).Il gasiti pe amazon,ebay ,aliexpress......si altele.Va las cateva linkuri mai jos:


--  oil catch can amazon
-- asta am luat eu
-- oil catch can aliexpress
-- oil catch can ebay

Ce este valvola (supapa) PCV?

Supapa PCV (Positive Crankcase Ventilation) este un dispozitiv important care permite o scădere a emisiilor de poluanți auto. Această supapă are capacitatea de a capta gazele nearse, cunoscute în jargon și sub denumirea de „blowby”, care nu au fost canalizate în camerele de ardere, direcționându-le în galeria de admisie, unde se vor alătura amestecului aer-combustibil. Cu alte cuvinte, supapa PCV îndeplinește funcția de reciclare a acestor gaze scăpate, reușind nu doar să reducă cantitatea de poluanți, ci și împiedicând pătrunderea umidității în interiorul motorului, precum și acumularea de substanțe impure în ulei.
Motoarele termice sunt articulate structural în jurul unor cilindri goli, în interiorul cărora se află un piston care alunecă în sus și în jos. Printr-un sistem de conducte, care se numeste galeria de admisie, amestecul aer-combustibil este introdus printr-o supapa speciala in fiecare cilindru. Odată ajuns în cilindru, în partea superioară a acestuia, numită cameră de ardere, amestecul este făcut să explodeze printr-o scânteie, cauzată de o bujie. Forța rezultată a exploziei face ca cilindrul să fie împins în jos, determinând rotirea arborelui cotit. Rotirea arborelui cotit la rândul său face ca cilindrul să fie împins din nou în sus, repetând mișcarea în sus și în jos, punând apoi în acțiune o serie întreagă de viteze în sistemul de transmisie a mișcării, care pun material în mișcare mașina. În ceea ce privește pistonul, acesta va împinge apoi aerul și gazul rezidual din cilindru, evident pentru a face loc pentru emisia de amestec nou în camera de ardere. În timpul acestui proces, se poate întâmpla ca prin segmentele pistonului să pătrundă cantități de aer și benzină în carter, termen care desemnează capacul de protecție a arborelui cotit. Această deversare, așa cum sa menționat mai sus, este numită în jargon „blow-by”.
Acest amestec de gaz, lăsat nears, poate provoca totuși daune grave sistemului motor. Pentru a depăși acest dezavantaj, supapa PCV a fost dezvoltată în anii 1960.

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Supapa PCV, așa cum sa rezumat mai sus, este capabilă să capteze aceste gaze, determinându-le să se întoarcă în cilindri, unde vor fi arse. În general aceste gaze sunt reciclate atunci când mașina se deplasează cu viteză mică, deoarece ele, fiind bogate în aer, ar face amestecul din camera de ardere prea slab, reducând astfel puterea mașinii. De fapt, trebuie amintit că atunci când o mașină se deplasează la viteze mici, presiunea aerului conținută în galeria de admisie este în general mai mică decât cea prezentă în carter. Tocmai faptul că această presiune a aerului este mai scăzută face posibilă aspirarea gazului „blow-by” prin supapa PCV. Deoarece prezența acestor gaze în cilindru ar putea crea probleme sistemului de accelerare, supapa PCV a fost proiectată astfel încât să blocheze fluxul acestor gaze în cilindru, ceea ce ar face amestecul prea slab, atunci când mașina crește viteza, iar motorul trebuie să funcționeze la capacitate maximă.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

De fapt, atunci când motorul trebuie să ofere performanță la turație mare, presiunea de admisie va fi egală sau mai mare decât cea a presiunii atmosferice, permițând gazului să intre în carter. Sistemul de ventilație a carterului va avea grijă să regleze rapoartele de presiune în zona carterului, astfel încât să nu fie supus la presiuni excesive care ar putea cauza scurgeri de ulei. În acest context, filtrul de ventilație carter, cunoscut și sub denumirea de filtru de aerisire, aduce o contribuție importantă la canalizarea corectă a acestor gaze, precum și la menținerea unei presiuni adecvate în carter.
Asta ca sa intelegeti ce se intampla in motor si la ce foloseste valvola PCV.


Tu stii la ce foloseste un epurator de ulei, numit si 'Oil Catch Can'?


In urma procesului de combustie din motor, combustie care are loc dupa arderea amestecului de carburant aer-benzina, gazele de evacuare nu sunt cele mai... curate. Intr-o masina obisnuita, de strada, gazele pot contine vapori de carburant nears sau chiar vapori de ulei, insa in cantitati extraordinar de mici, care nu afecteaza functionarea si consumul motorului. Chiar si asa, noi sisteme menite sa filtreze si mai bine gazele de evacuare, in vederea obtinerii unei poluari reduse, precum recircularea prin valva EGR, mai readuc gazele in admisie, dupa care le mai ard odata.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Unele masini de strada, cu motoare mai puternice, dar si majoritatea automobilelor modificate, cu puteri crescute fata de cele de fabrica, au in dotare un epurator de gaze numit si 'Oil Catch Can'. Acest epurator are un singur rol: captarea uleiului care iese pe evacuare.

In general, o masina modificata, va consuma ulei. Cum? Pentru ca uleiul care are ca rol lubrifierea pieselor interne, la o temperatura si frecare mai mare, ajunge, in cantitati foarte mici, sa treaca de segmentii si ajunge in camera de ardere si de acolo prin supapele de evacuare direct in atmosfera. Daca insa masina este una mai moderna si are un sistem de recirculare a gazelor de evacuare, cand urci puterea motorului, e bine sa-ti montezi un epurator de gaze.
n cazul in care vaporii de ulei sunt eliminati si ulterior recirculati in admisie, odata cu gazele, pot aparea depuneri de calamina care pot bloca in timp valva EGR sau se pot chiar depune pe piston si supape. In clipa in care montam un epurator de gaze cu rezervor de ulei, gazele de recirculare vor fi filtrate si uleiul separat, dupa care, in admisie va reintra doar aer curat.

Asadar, un 'oil catch can' are ca rol separarea uleiului din gazele de evacuare care urmeaza sa fie recirculate in admisie. Daca gazele nu sunt recirculate, masina poate sa arda vaporii de ulei, dar atunci va scoate fum alb si performantele vor scadea. Asa ca, daca stii ca ai motorul modificat, nu strica sa-ti montezi asa ceva pe masina: una la mana, o sa poluezi mai putin, si doi, nu ti se vor mai face depuneri in motor.


Cam asta este tot.Da un like la video de pe youtube si daca nu te-ai abonat inca la canal te invit sa o faci.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Drumuri bune si fara evenimente!!
Nino Niconne
Nino Niconne
Admin
Admin

Mesaje : 184
Data de înscriere : 02/02/2021

https://tucsonclub.forumattivo.com

Florin Oegar apreciază acest mesaj

Sus In jos

Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP Empty Re: Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP

Mesaj Scris de Florin Oegar Sam Mai 07, 2022 9:26 pm

Spune-ne te rog și despre buretele de sarma. Ce rol are și de ce l-ai montat in interiorul ,,borcanului"☺. Am văzut alte tutoriale in care borcanul este gol. Care e diferența?☺☺😇

Florin Oegar
Vizitator
Vizitator

Mesaje : 1
Data de înscriere : 05/02/2021

Sus In jos

Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP Empty Re: Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP

Mesaj Scris de Nino Niconne Sam Mai 07, 2022 10:19 pm

Florin Oegar a scris:Spune-ne te rog și despre buretele de sarma. Ce rol are și de ce l-ai montat in interiorul ,,borcanului"☺. Am văzut alte tutoriale in care borcanul este gol. Care e diferența?☺☺😇
Am pus acel burete de sarma pentru ca retine mai bine vaporii.E logic intr-un fel...sa opresti ceva de obicei pui un filtru.Cum este vorba de niste vapori de ulei si totusi o presiune de aer destul de mare care trece prin acest dispozitiv,trebuie sa aiba un flux liber dar sa si retina murdaria.Daca pun un filtru din panza nu este ok....din sarma este material tare si nu exista riscul sa blocheze fluxul.Bine ,se poate si fara dar cu acel burete este mai eficient.
Nino Niconne
Nino Niconne
Admin
Admin

Mesaje : 184
Data de înscriere : 02/02/2021

https://tucsonclub.forumattivo.com

Florin Oegar apreciază acest mesaj

Sus In jos

Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP Empty Re: Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP

Mesaj Scris de zfmflorin Mar Mai 10, 2022 8:51 am

Acel burete de sarma (spalator de vase) sau o retea de placute metalice, fac sa condeseze mai bine si mai mult vaporii in acel recipient.

zfmflorin
Vizitator
Vizitator

Mesaje : 1
Data de înscriere : 21/01/2022
Varsta : 47

Sus In jos

Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP Empty Re: Colector vapori de ulei (oil catch can) şi curățare senzor MAP

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum